Jump to content
Sykepleiediskusjon

PPS


NurseB

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Så pussig at man ikke har tilgang til PPS på arbeidsplassene! ;)

 

Når jeg er på jobb (jobber ekstravakter på et sykehjem), er det rett som det er at en sykepleier huker til meg for å få sett litt på PPS. ;) De var spesielt ivrige på dette da vi fikk inn en pas. fra sykehus med CVK. De hadde jo prosedyren skrevet opp punktvis på ark, men med PPS får man i tillegg illustrasjoner, noe de satte pris på.

Link to comment
Share on other sites

vi bruker pps på skolen, veldig greit å ha noe å forholde seg til når det er uenighet om hvordan en prosedyre skal utføres. Følger vi pps så blir det ikke feil har vi fått beskjed om. Vi har også tilgang til pps der jeg jobber,og blir oppfordret til å bruke det.Har allerede benyttet meg av det på jobb, rakt og greit å finne frem, med illustrasjoner og alt.

Link to comment
Share on other sites

Vi har også PPS på skolen, og sykepleierne som veileder oss i praksis elsker dette...det gjør jo jeg også...synd ikke alle arb.steder har tilgang...tror det koster endel å abbonere på dette....men det er helt genialt....har jo alt av prosedyrer mm. og forstår det slik at det oppdateres jevnlig ettersom fagutviklingen skjer! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vet at PPS er i bruk/tilgjengelig hvertfall på Ahus, og da gjennom DIPS. Veldig smart og lettvint når man skal lage feks pleieplan, da er det bare å lenke videre til selve prosedyren. Det er nok ikke alle som bruker det aktivt, bortsett fra oss spl studentene der som har blitt drilla i dette fra skolen :);)

Link to comment
Share on other sites

Sykepleierhøyskolen her bruker det og jeg vet kommunen vurderte det, men det ble for dyrt.

Mener det ville kostet nærmere en mill. kr. for kommunen å bruke det systemet...........................

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy