NurseB Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 På skolen bruker vi PPS aktivt i forbindelse med øvelser, men jeg lurer på hvo mye PPS faktisk blir brukt i praksis? Leser dere PPS jevnlig eller bare ved tilfeller dere er usikre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søster Line Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 Det er nok ikke så mange som har tilgang til dette med mindre de er studenter. Men prosedyrebøker finnes det jo mange av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
infeksøs Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 Har aldri hørt om PPS. Men om det er en type metodebok vil jeg si at en standardisert metodebok via nettilgang hadde vært supert å ha på sykehuset.. Vi må lete litt her og litt der på sykehusets intranett, så finner vi kanskje det vi er ute etter (etter mye tid...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 http://www.akribe.no/pps/ Jeg er heller ikke særlig kjent med PPS, men har hørt andre snakke varmt om det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dronningbia Posted September 7, 2008 Report Share Posted September 7, 2008 Så pussig at man ikke har tilgang til PPS på arbeidsplassene! Når jeg er på jobb (jobber ekstravakter på et sykehjem), er det rett som det er at en sykepleier huker til meg for å få sett litt på PPS. De var spesielt ivrige på dette da vi fikk inn en pas. fra sykehus med CVK. De hadde jo prosedyren skrevet opp punktvis på ark, men med PPS får man i tillegg illustrasjoner, noe de satte pris på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannemor Posted September 7, 2008 Report Share Posted September 7, 2008 vi bruker pps på skolen, veldig greit å ha noe å forholde seg til når det er uenighet om hvordan en prosedyre skal utføres. Følger vi pps så blir det ikke feil har vi fått beskjed om. Vi har også tilgang til pps der jeg jobber,og blir oppfordret til å bruke det.Har allerede benyttet meg av det på jobb, rakt og greit å finne frem, med illustrasjoner og alt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrulle-purka Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Vi har også PPS på skolen, og sykepleierne som veileder oss i praksis elsker dette...det gjør jo jeg også...synd ikke alle arb.steder har tilgang...tror det koster endel å abbonere på dette....men det er helt genialt....har jo alt av prosedyrer mm. og forstår det slik at det oppdateres jevnlig ettersom fagutviklingen skjer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Var inne og tittet på PPS linken til Litago. Dette var jo helt genialt, for et fantastisk verktøy Alle sykepleiere burte ha tilgang til dette. Det vil jo være et viktig ledd i kvalitetsikring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puselita Posted October 10, 2008 Report Share Posted October 10, 2008 Vet at PPS er i bruk/tilgjengelig hvertfall på Ahus, og da gjennom DIPS. Veldig smart og lettvint når man skal lage feks pleieplan, da er det bare å lenke videre til selve prosedyren. Det er nok ikke alle som bruker det aktivt, bortsett fra oss spl studentene der som har blitt drilla i dette fra skolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted October 10, 2008 Report Share Posted October 10, 2008 Sykepleierhøyskolen her bruker det og jeg vet kommunen vurderte det, men det ble for dyrt. Mener det ville kostet nærmere en mill. kr. for kommunen å bruke det systemet........................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted November 18, 2008 Report Share Posted November 18, 2008 På St.Olavs bruker vi EQS, der er det er prosedyrer (men uten tegninger som i PPS) for omtrent alt vi kan komme borti, veldig greit dersom man er usikker i en prosedyre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.