NurseB Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Legger til en link til en viktig artikkel i VG: Trenger 8000 flere sykepleiere innen 2020 Så de som tenker på å søke sykepleien må bare sette i gang å søke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Jeg har i hvertfall søkt på sykepleie til høsten:) Har gjort meg ferdig med medikamentregning og litt anatomi og fysiologi nå i vår Og bestått Kjempespennende, gleder meg til å begynne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Legger til en link til en viktig artikkel i VG: Trenger 8000 flere sykepleiere innen 2020 Så de som tenker på å søke sykepleien må bare sette i gang å søke En annen ting er hvordan man kan få alle de som er utdannet sykepleiere til å faktisk jobbe som det!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even M Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Er det ikke alle sykepleiere som jobber som sykepleiere, altså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Er det ikke alle sykepleiere som jobber som sykepleiere, altså? Nei, kan du skjønne det! Men hva kan gjøres for at flere blir i yrket??? Lønn, stressnivå, miljø,arbeidsoppgaver.........??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 En annen ting er hvordan man kan få alle de som er utdannet sykepleiere til å faktisk jobbe som det!?! Veldig godt poeng! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted April 8, 2009 Report Share Posted April 8, 2009 Er det ikke alle sykepleiere som jobber som sykepleiere, altså? Tror det til enhver tid er 4-5000 utdannede sykepleiere som ikke er i jobb som sykepleiere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted April 8, 2009 Report Share Posted April 8, 2009 Tror det til enhver tid er 4-5000 utdannede sykepleiere som ikke er i jobb som sykepleiere. Hvordan regner man ut dette? Da barna mine var yngre, jobbet jeg en periode kun ekstravakter. Var jeg i jobb da? Og hva med de som er i permisjon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even M Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Tror det til enhver tid er 4-5000 utdannede sykepleiere som ikke er i jobb som sykepleiere. Det var ikke nett lite heller, lurer på hvorfor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Vet ikke helt hvordan de har funnet det ut, men man kan sikkert sjekke ut i fra hvor mange som har autorisasjon som sykepleiere i forhold til hvor mange som er registrert i en jobbesituasjon. Jeg var hjemmearbeidende i 5 år. Og kjenner andre som også er kun hjemmearbeidende. Andre som jobber i helt andre yrker. Enten pga bedre arbeidssituasjon eller lønn. Noen finner sikkert ut at de valgte feil yrke, eller de orker ikke mere. Karrieresenteret her i byen har visstnok stor pågang av sykepleiere som vil ha veiledning til å finne et annet yrke. Særlig i kommunehelsetjenesten hvor innstramminger og sparetiltak har gjort hverdagen som sykepleier for slitsomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 Her går det unna, for nå trenger vi 13 000 flere sykepleiere innen 2030! se her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even M Posted April 16, 2009 Report Share Posted April 16, 2009 Oi oi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted April 22, 2009 Author Report Share Posted April 22, 2009 Da er det godt å lese at søkertallene til sykepleierutdanningen går oppover "Søkertallet til sykepleiestudiet har steget med 16 prosent i år" NSF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Da er det godt å lese at søkertallene til sykepleierutdanningen går oppover "Søkertallet til sykepleiestudiet har steget med 16 prosent i år" NSF Litt skummelt for oss som har søkt da Flere søkere, men samme antall studieplasser... Får bare krysse fingrene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts