Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lønn


Guest mander

Recommended Posts

Hvordan regnes annsiniteten ut? Noen som vet?

Jeg er snart 30 år, startet å jobbe som17-åring og fått 2 barn før jeg ble ferdig med studiene mine nå i år. Hva skal jeg ha med meg av annsinitet?

 

Samtidig lurer jeg på om arbeidsgiverne deres følger de minstesatsene som står opplyst på fagforeningene sine sider, eller har dere fått forhandlet dere frem til høyere lønn?

Link to comment
Share on other sites

Har fått med meg en del, men ikke alt. Får heller ikke svar fra lønningskontoret på hvordan det er regnet ut. Iværtfall ingen logikk i det som jeg kan se ;)

Men uansett takk for svar. Startet du virkelig med 0 års annsinitet? Da risikerer flere å måtte gå ned i lønn for flere år(før de har opparbeidet ny annsinitet).

 

Vanskelige greier dette her, skulle ønske jeg skjønte meg på det.

Link to comment
Share on other sites

Å er det deg mander, trodde først du var en ny her jeg.... Beklager at jeg var så sløv, men ble litt forvirret siden du var logget inn som gjest. Men nå er jeg med, vet jo godt hvem du er ;)

 

Ja nå ble jeg veldig usikker på om jeg startet på 0, jeg husker dessverre ikke...

Men det er jo litt forskjell på slikt i staten og kommunen også. Jeg jobbet først på et kommunalt sykehus, senere begynte jeg på et statlig og da gikk jeg jaggu ned i lønn...

Jeg kom på at jeg har vel forhandlet meg opp et lønnstrinn p.g.a. noen kurs jeg hadde i nevrokirurgi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg fikk godkjent de 6 årene jeg hadde jobbet før sykepleierhøyskolen som ansinnitet, slik at min ansinnitet som sykepleier faktisk starter 6 år før jeg var ferdig utdannet.

Noe med relevant arbeid e.l....................................(alt var innen helsevesenet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har annsinitet fra 1993, selv om jeg ikke var fedig på sykepleierskolen før i -98.

Har 2 årshøgskoleutdanning i tillegg og har jobbet i flere år, men vet som sagt ikke hvordan dette regnes ut.

Hva som er relevant, tror jeg også varierer fra helseforetak til helseforetak.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei.

 

Tidligere så fikk man bare den ansiniteten som var "helserelatert"eller fra offentlig sektor, men en lov har forandret på dette.

 

Dette fordi at det tidligere var slik at: gikk du fra offentlig arb og ut i privat så fikk du med all jobbansinitet uansett yrke,men ikke omvendt.

Derfor kom denne loven slik at ALL jobb erfaring går på ansinitet uansett.

 

DVS: har du jobbet som bilmekaniker i 12 år og nettopp omskolert deg til f.eks. sykepleier så SKAL du ha med deg den jobbansinitet fra tidligere yrke når ansinitet og lønn skal beregnes. og får da 12 års ansinitet. Rett og rimelig når en spl kan få det samme vist h*n begynner som f.eks. flyvert/inne.

MEN forskjeller kan gjøre seg gjeldende i de lokale forhandlinger og potter som verserer rundt omkring.

 

Små jobbe DVS sommerjobber på en mnd eller noen uker er litt vanskeligere å få som godkjent... men viktig at all dokumentasjon fra tidligere arb.giver inneholder stillingsprosenten.

 

-Levaxin-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

I Hovedtariffavtalen mellom KS og NSF står det om Ansinnitet og lønnsbestemmelser i paragraf 12. Dette er jo for kommunalt ansatte. Sykehusansatte må vel se på avtalen mellom Spekter og NSF ,Oslo kommune og NSF etc.........

 

https://www.sykepleierforbundet.no/ikbViewe...02%20utgave.pdf

 

 

 

 

I kommunen her lønnes vi som er kommuneansatte litt over minstesatsene for å lokke sykepleiere til kommunehelsetjenesten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy