Cathrine Posted September 16, 2008 Author Report Share Posted September 16, 2008 Velkommen hit Spennende med vidreutdanning innen ledelse da, er du fornøyd med BI? Har du jobbet lenge som avdelingsykepleier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina75 Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Hei Jeg var ferdig utdannet i 2002, jobbet da 2 år på avdeling for ortopedi/ kar og thorax kirurgi, begynte i hjemmesykepleien i 04, ute i felten. begynte som fagansvarlig i sept 07, og her er jeg enn så lenge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 17, 2008 Author Report Share Posted September 17, 2008 Hei, jeg vil bare ønske deg velkommen til forumet Hyggelig at du presenterte deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sviffer Posted September 26, 2008 Report Share Posted September 26, 2008 Heisann:) Jeg er også ny her.. Tok sykepleierutdanninga i Narvik, og var ferdig i mars 2000. Jobbet etter det i forskjellige deler av somatikken, til jeg i 2005 tok videreutdanning i psykiatri i Trondheim. Nå jobber jeg som nattevakt på en DPS i Trondheim. Trives kjempegodt:) Veldig bra med et diskusjonsforum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 26, 2008 Author Report Share Posted September 26, 2008 Velkommen hit Hyggelig med flere som har litt erfaring fra psykiatrien her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted September 30, 2008 Report Share Posted September 30, 2008 Hei ! Jeg har vært sykepleier siden 1990. Har tilsammen jobbet snart 14 år på somatisk sykehjem, de 10 første på natt. Jobber nå full stilling på en liten avdeling med kun 11 pasienter/beboere. Ble nysgjerrig på dette forumet og måtte inn å kikke................................. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 30, 2008 Author Report Share Posted September 30, 2008 Hei Beth, hyggelig du presenterte deg. Bra du tok en tur innom forumet Ja det var en liten avdeling, det hørtes hyggelig ut Er det en vanlig sykehjemsavdeling eller har de noen spesielle behov eller problemer siden det ikke er flere pasienter der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Det er en vanlig somatisk sykehjemsavdeling. De andre etasjene har større avdelinger, men inndelt i grupper på omtrent vår størrelse. Det er bare ikke plass til flere i vår etasje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 2, 2008 Author Report Share Posted October 2, 2008 Litt heldig da, at det ikke er plass til fler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lil@ Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Hva slags utdanning og praksis har du? Jeg har kun grunnutdannelsen fra sykepleierhøyskolen og noen tilleggskurs. Har mange års erfaring fra kirurgisk avdeling. Nå jobber jeg i et forskningsprosjekt om barn. Jeg er sykepleierstudent på første året, ved HiG Jobber på alders og sykehjem, på avd med blandet pasientgruppe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Hei Lil@, velkommen hit til forumet Hyggelig at du presenterte deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_H Posted October 31, 2008 Report Share Posted October 31, 2008 Hei igjen! Jeg presenterte meg litt i en annen tema, men skal skrive litt her også. Jeg er 35 år og er opprinnelig fra Russland. Jeg er hjelpepleier fra før, men nå begynte å studere sykepleie (endelig! ) på en av diakonale høyskolene i Oslo. Har erfaring fra sykehjem (somatisk avdeling). Men vile gjerne bli sykepleiere og i landsiktig perspektiv-vil gjerne få videreutd. i palliasjon etterpå (eller i kreftsykepl.) Bor i Oslo, men er veldig interessert i Nord Norge. Ville gjerne flytte dit etter hvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 31, 2008 Author Report Share Posted October 31, 2008 Veldig hyggelig at du presenterte deg her også Oi, er du hjelpepleier også, ja da vet hva du går til nå som du har begynt å studere sykepleie. Tok du hjelpepleierutdannelsen i Norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_H Posted November 1, 2008 Report Share Posted November 1, 2008 Ja, jeg tok utdannigen her i Oslo. Og det var akkurat da jeg fikk øsnke å studere videre. Jeg forstå at sykepleie var mye bredere område, enn det vi kan gjøre som hjelpepleiere og ikke minst -økt kompetansenivå. Jeg vil på en måte gjøre litt mer enn jeg kan gjøre nå som hjelpepleier. Det føles av og til at du har både gode kunnskaper, gode ideer og bedre tiltak enn det som finnes allerede, men du har ikke kompetanse nok til å prøve å sette det i gang.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 2, 2008 Author Report Share Posted November 2, 2008 Så flott at du fikk startet på sykepleiestudiet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunacy Posted January 9, 2009 Report Share Posted January 9, 2009 Jeg er førsteårsstudent ved Høgskolen i Bodø, avd. Mo i Rana Stortrives med studiet, selv om jeg alltid har sagt at sykepleier er det siste jeg skal bli Men så feil kan man ta. Begynner med praksisen i april og skal være ut året, gleder meg veldig til det! Er sykehjem, hjemmesykepleie og forebyggende i første omgang. Jobber på somatisk sykehjem i helgene og trives veldig godt med det, selv om det kan bli litt vel rutinepreget av og til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordmora Posted May 24, 2009 Report Share Posted May 24, 2009 Jeg jobbet som pleiemedhjelper i ett år før jeg begynet på sykepleien. Var ferdig i 2000, og var gynekologisk sykepleier ved sengepost i halvannet år. Begynte så på jordmorutdanningen, ferdig i 2003 så har nå vært jordmor i 6 år. Jeg tilhører fast-teamet på forløsningsposten, og er vaktleder/ko-ordinator 1-2 ganger i uka (dette bytter vi på). Fast-teamet roterer ikke mellom forløsning, barsel og observasjon, men er fast på forløsningen som spesialfelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 4, 2009 Author Report Share Posted June 4, 2009 Synes det er hyggelig vi også har fått en jordmor her Må være spennende å jobbe med graviditet og fødsler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted June 11, 2009 Report Share Posted June 11, 2009 Idag ble jeg endelig ferdig utdannet sykepleier! Så utrolig deilig Begynner i ferievikariat som sykepleier allerede på lørdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 11, 2009 Author Report Share Posted June 11, 2009 Gratulerer masse Feline Blir spennende på lørdag. Tenk da kan du gå på jobb for første gang i ditt liv og presentere deg som sykepleier! Det er en stor dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted June 11, 2009 Report Share Posted June 11, 2009 Gratulerer Feline! Om en uke er det min tur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted June 11, 2009 Report Share Posted June 11, 2009 Tusen takk Blir arti med første vakt som sykepleier ja! men fullt sykepleieransvar får jeg ikke før jeg får autorisasjonen tilsendt i posten, så håper den kommer snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Hurra! Nå er jeg ferdigutdannet sykepleier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 15, 2009 Author Report Share Posted June 15, 2009 Gratulerer masse til deg også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Gratulerer NurseB! Deilig følelse ikke sant?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts