Skytte85 Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 Hei! Jeg er 29 år gammel, jobber pr dags dato som regnskapsmedarbeider for en industribedrift og gikk ut med bachelor i bedriftsøkonomi våren 2008. Etter å ha fått ei lita jente mai 2013, som vi har vært en del på sykehuset med, har livet fått en annen mening. Personalet på sykehuset har vært så inspirerende at jeg 30. april sa opp jobben min, og jeg begynner på sykepleiestudiet i august. Samboer med 2 barn på 4 1/2 og 2 år (gutt og jente), og driver med hest på fritiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 8, 2015 Author Report Share Posted June 8, 2015 Velkommen hit Så spennende at du vil studere sykepleie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted June 10, 2015 Report Share Posted June 10, 2015 Hei til alle sammen! Jeg er kanskje den første mannlige sykepleieren her...? Neida, vi er opptil flere brødre her inne! B) Edit: Ser nå at jeg har sitert ett 7 år gammelt innlegg, jaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murse Posted July 9, 2016 Report Share Posted July 9, 2016 Heisann Nyutdannet sykepleier her. 25 år, mann Jobber ved en kirurgisk sengepost der vi behandler pasienter med Karkirurgiske problemstillinger. Begynte først i helsevesenet i psykiatri, jobbet i akuttpsykiatri siden 2011, trivdes med det, men trives enda bedre i somatikken på sykehus Spør i veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 9, 2016 Author Report Share Posted July 9, 2016 Velkommen hit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spl90 Posted February 10, 2017 Report Share Posted February 10, 2017 Hei. Ble ferdigutdannet i 2013. Jobbet først 1,5 år natt på sykehjem som var spennende i begynnelsen, men lite faglig påfyll/utvikling etter en periode. Anbefaler ikke å starte med dette som nyutdannet:) Etter dette begynte jeg på sykehuset på kardiologisk avdeling og jobber der enda pr dags dato. Har lært utrolig mye der! My spennende og nye ting å lære hele tiden. Vurderer sterkt å ta videreutdanning i kardiologisk sykepleie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted February 24, 2017 Author Report Share Posted February 24, 2017 Hei. Ble ferdigutdannet i 2013. Jobbet først 1,5 år natt på sykehjem som var spennende i begynnelsen, men lite faglig påfyll/utvikling etter en periode. Anbefaler ikke å starte med dette som nyutdannet:) Etter dette begynte jeg på sykehuset på kardiologisk avdeling og jobber der enda pr dags dato. Har lært utrolig mye der! My spennende og nye ting å lære hele tiden. Vurderer sterkt å ta videreutdanning i kardiologisk sykepleie:) Velkommen hit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariusM Posted July 29, 2017 Report Share Posted July 29, 2017 Ny på forumet. Gikk ut fra HiNT i 2014, jobber nå på Lungemedisinsk avdeling og starter på videreutdanning i kreftsykepleie nå i høst. Mann, 79-modell. Begynte som pleieassistent på Nevrokirurgisk(NKIS) under studiet. Var også assistent på akuttpsykiatrisk avdeling under studiet. Som nyutdannet fikk jeg vikariat på NKIS, deretter full og fast stilling ved sykehusets eget bemanningssenter, som igjen førte til at jeg fikk innpass på lungeavd. Jeg er litt nerdete og ansees nok av mine kolleger som noe pirkete (men jeg liker å tro at de fleste også synes jeg er flink). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 29, 2017 Author Report Share Posted July 29, 2017 Velkommen hit Da er vi to som har erfaring fra nevrokirurgi. Kreftsykepleie høres spennende ut, kunne selv tenkt meg den videreutdanningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnnNurse Posted May 25, 2022 Report Share Posted May 25, 2022 Hei. Denne tråden fortjener å bli tatt opp igjen. Har vært innom og lest litt oppigjennom årene.. Lurer på om jeg har vært m i noen diskusjoner, men usikker. Jeg er 41 år, ble ferdig sykepleier for 11år siden.. Jobbet 7 år på NFI, stortrivdes, men ønsket jeg meg vekk fra turnuslivet pga familie. Ble ferdig m videreutdanning som helsesykepleier desember 2021. Hadde vikariat som helsesykepleier samtidig som studerte. Kun små vikariatstillinger og opplevde at det var vanskelig å komme vekk fra skolehelsetjenesten og få fast stilling. Fikk november i fjor tilbud om 100% fast i bedriftshelsetjenesten, følte ikke jeg kunne si nei til det tilbudet. Nå vurderer jeg å ta en master i Folkehelsevitenskap. Jeg vil få et bredere grunnlag innenfor forebyggende arbeid, som jeg virkelig brenner for. Men er usikker på fremtidsutsiktene i forhold til arbeidsmuligheter etter endt studie.. Det var min cv. 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 27, 2022 Author Report Share Posted May 27, 2022 Så hyggelig med presentasjon Spennende da at du nå vurderer å ta master i Folkehelsevitenskap. Ja men kan du ikke ha glede av dette studiet hvis du fortsatt jobber som bedriftssykepleier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts