Jump to content
Sykepleiediskusjon

Det tøffeste jeg har gjort!


Tromsø

Recommended Posts

Jeg har vært inne på forumet tidligere og bedt om å bli overbevist om det ene eller det andre, fordi jeg er 32 år, godt utdannet med en flott karriere i mediebransjen - og en gammel sykepleiedrøm i hjertet. Nå har det rent litt vann i havet siden sist...og jeg har akkurat takket nei til et flott jobbtilbud (500.000 i lønn :-( ) og leverer min oppsigelse på min nåværende arbeidsplass fredag. Hvorfor? Fordi jeg skal gå sykepleien fra høsten. Si at jeg er tøff, da! Trenger litt oppmuntring nå, føler jeg har dumma meg ut, gjør vrak på alle mine fine vitnemål og attester. Ja, jeg kjenner rett og slett litt sorg fordi jeg forlater det jeg har strevd for å bygge opp.

---

Har kommet inn på skolen!! Hadde søkt om tidlig opptak pga oppsigelsestid.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Husker godt at du har vært her og bedt om råd :)

Klart du er tøff, som sier nei takk til en god lønn og leverer oppsigelse.

Det er ikke alltid enkelt å ta valg, det er ofte lettere å bli der man er enn å velge noe nytt.

Men jeg tror og håper du har gjort et godt valg, Du har nemmelig fulgt hjertet og da tviler jeg på at du kommer til å angre.

Gratulerer masse ;)

Link to comment
Share on other sites

DU ER TØFF!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hjalp det...? ;) Og ja jeg synes det er kjempetøft, er ikke lett å bare si opp og takke nei til ny jobb når du har det trygt og sikkert der du jobber nå... Men om det er sykepleier du vil bli, så ville jeg satset på det altså! Du kan jo altids gå tilbake om du skulle ombestemme deg :)

Link to comment
Share on other sites

Du ER tøff!

Å være rik på penger betyr ikke nødvendigvis at man er lykkelig!

Du følger drømmen og hjertet ditt om å bli sykepleier, og selv om lønnen blir lavere, så tror jeg du blir mer fornøyd i lengden!