Jump to content
Sykepleiediskusjon

Søke på jobb før endt utdanning


Pinnsvinet

Recommended Posts

Hei!

Når dere ble ferdig utdannet, ventet dere med å søke på stillinger til etter at dere var ferdig på skolen og hadde fått autoriasjonen, eller begynte dere mens det enda var ei tid igjen av studiet?

Jeg er ferdig til sommeren hvis alt går etter planen, er det da noe vits å søke på stillinger som legges ut i mars-april f.eks, med tiltredelse i juni/juli for eksempel? Eller er det bare å være tålmodig og vente til man er helt ferdig og har fått autorisasjonen?

Link to comment
Share on other sites

Endel søker jobb på vårparten, altså før de er ferdigutdannet.

Mange søker et sted de har hatt praksis eller tatt ekstravakter, for der kjenner de deg.

Hvis du ser at det utlyses en jobb du ønsker, nå etter jul, ville jeg søkt selv om du ikke har fått autorisasjonen.

Lykke til!

 

Link to comment
Share on other sites

Guest nurseme

Jeg har nettopp lurt på det samme og nå gjort dette selv. Jeg er ferdig utdannet nå i desember, har fått jobb (fikk den i slutten av august) og starter i januar 2015 før autorisasjonene er kommet (den kommer i løpet av januar). Skal starte på opplæring i desember. :)

Søkte også på en annen stilling allerede før sommeren, litt vel gira på å få jobb, hehe :) Og ingen av stedene var det noe problem at jeg fortsatt hadde mange mnd igjen, eller at autorisasjonen ikke var på plass. Så lenge jeg har vitnemålet når jeg starter så holder det til autorisasjonen kommer.

Er noen oppgaver en ikke kan gjøre, men dette kan man få fullmakt til uansett. Dette er i hjemmespl.

Gleeeder meg til å begynne å jobbe ja, eendelig :) Bare 2 mnd igjen nå, weee :D

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte før jeg i det hele tatt hadde gått opp til siste eksamen og levert bachelor. Fikk jo da jobbtilbud før sensuren hadde falt, med tiltredelse til høsten. Kjente jeg var nervøs på sensurdagen, hadde jo vært litt kjedelig å fortalt ny arbeidsgiver at jeg ikke er sykepleier enda likevel! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte også på jobb før jeg var ferdig med utdannelsen. Tror det er en ganske vanlig praksis, dessuten skal det jo mye til å stryke på de siste oppgavene, med mindre man har en historie med stryk gjennom studiet. Den aktuelle arbeidsplassen kan jo se på karakterene man har frem til da, og da en avgjørelse/sjanse basert på det ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy