Florry Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Hvilke apper bruker dere som studenter på skole og i praksis, og som ferdige sykepleiere?Tar gjerne imot tips Mulig det finns en tråd om dette fra før, men jeg fant den ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spl.stud. Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Som student bruker jeg hvertfall følgende apper: Felleskatalogen Legevakthåndboken (Helsebiblioteket) MedRegning (medikamentregning) Pediatri (Helsebiblioteket) Mvh. Spl.stud. 2. året. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Den viktigste appen for min del, spesielt som ferdigutdannet, men også til en viss grad i studietiden er nok Felleskatalogen. Går ikke en dag uten at jeg bruker den. Ellers brukte jeg medikamentregningsappen mye i sammenheng med eksamen i det, den kostet vel 29,- i sin tid, som jeg syntes var vel verdt det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
apoptose Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Signerer Pally når det gjelder Felleskatalogen. Har aldri vært enklere å lete opp et medikament spør du meg! I tillegg har jeg veileder i pediatri, den brukes ikke daglig, men er kjekk å ha (når man jobber med barn riktignok). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Noen flere tips i disse trådene http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=23553&hl=apper http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=23596&hl=apper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Fant en tråd til http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=1587&hl=apps#entry6916 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Jøss, vi liker visst å diskutere apper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinnsvinet Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Mange bra forslag. Bruker dere disse på privatmobilene deres på jobb? Eller har dere egne mobiler/nettbrett etc på jobb som dere bruker? Føler ikke helt for å bruke mobilen min i jobb, bl.a. pga jeg ikke vil ha bakterier på den (selv om man ideelt sett skal være helt ren på hendene etter vask/sprit).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Jeg må innrømme at jeg bare bruker mobilen, men aldri inne på pasientrom eller direkte i tilknytning til pasientkontakt. Så tenker at jeg hygienisk holder både den, meg og pasienten fri for unødige bakterier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Vi får ikke lov til å bruke privatmobil med felleskatalogen på jobb, upraktisk å kun kunne slå opp medikamenter på vaktrommet på PC... Jada har jo en felleskatalog i bokformat også, men den er så tungvint, og den også befinner seg jo på vaktrommet. Behovet for å slå opp et medikament skjer gjerne når du er hjemme hos en bruker og de kanskje har spørsmål om medisinen f.eks. Legger også dosett hjemme hos brukeren, ikke på vaktrommet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florry Posted January 15, 2015 Author Report Share Posted January 15, 2015 Der jeg er i praksis nå får vi bruke mobilen på medisinrommet og på vaktrommet, men ikke ellers. Får heller selvsagt ikke gå rundt med den i lomma.Selv om man er ren på hendene før/ved bruk, så spriter jeg alltid telefonen før jeg går hjem fra jobb Tenker at telefoner har godt av en runde med sprit avogtil uansett Takker for mange tips! Felleskatalogen hadde jeg fra før. Og en medikamentregningsapp. Idag fant jeg også ut at shb.no har en app, så den har jeg også lastet ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.