Jump to content
Sykepleiediskusjon

Navneskilt?


Guest Student-876

Recommended Posts

Guest Student-876

Hei alle sammen :)

 

Jeg har kanskje et ganske så "barnslig" spørsmål, men dog viktig for meg.

 

For ca 1 år siden søkte jeg på en sommerjobb på et sykehus. Den gangen hadde jeg bakgrunn som "pleier". Altså jeg hadde noen år med hjelpepleier utdannelse - men ikke fullført. Så på mitt skilt står det "assistent".

 

Siden den sommerjobben startet jeg i høst på sykepleien og jobber fortsatt som ekstravakt ved dette sykehuset. Jeg har lagt merke til, eks i heisen og slikt, at folk titter mye på skilt. På en måte - hvem er du? Og i forbindelse med at jeg skal i praksis (på sykehjem), så har jeg bestilt meg ett navneskilt - hvor det står mitt navn og at jeg er sykepleierstudent.

 

Det jeg vil fram til, er at jeg skulle gjerne hatt tittelen som "sykepleierstudent" på mitt navneskilt også, på jobb altså. Finnes det regler for slikt? Må man være 2 årsstudent? Blir det feil om jeg setter på meg skiltet som jeg har bestilt til praksisen, på jobben også. Med tittelen som sykepleier student.

 

Joda - dette er kanskje litt barneslig spørsmål. Men jeg er stolt av min utdannelse og vil gjerne vise det frem..

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber som assistent på sykehjem, og får ikke bruke "sykepleierstudent"-skiltet mitt når jeg går assistentvakter.
Dette pga at jeg har andre oppgaver og en annen rolle som student enn som assistent.
Mulig dette varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass, du får spørre sjefen din :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte "Sykepleierstudent" skilt i hele perioden jeg arbeidet på sykehjem ved siden av studiene, men så sto det i min kontrakt at jeg var ansatt som sykepleierstudent, og etter hvert som jeg kom videre i studiet fikk jeg også medisineringsansvar. Så vet ikke helt hvordan det er om man formelt sett er ansatt som pleieassistent. Uansett havner du nok aldri i noe trøbbel for dette! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte også "sykepleiestudent" da jeg jobbet ekstra, men det var på samme avdeling som jeg allerede hadde vært student på. Som flere sier, så har man gjerne andre arbeidsoppgaver som assistent og som sykepleiestudent. Vil ikke tro at du på noen som helst måte får tilsnakk for å bruke student-skiltet, men det skader ikke å høre med lederen for sikkerhets skyld :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy