Jump to content
Sykepleiediskusjon

hva i alle dager går det av Anne Kari Bratten????


lucifer

Recommended Posts

jeg blir så provosert!!!!!!!

 

 

 

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/258742/

 

vi er visst mer interessert i å sitte på café og trene på sats enn å jobbe....

 

jeg blir kvalm...

 

her løper vi konstant underbemannet på jobb og noen ganger gråter etter endt vakt for vi er så slitne også får man dette som takk!

 

her er et sitat for de som ikke kan se lenken eventuelt:

 

Det er en tendens nå til at folk velger fritid framfor arbeidstid. Jeg synes alle, kanskje særlig sykepleiere, må opp-prioritere verdien av arbeid. Skal vi få nok arbeidskraft i denne sektoren når eldrebølgen kommer så må folk jobbe mer. De må forstå at de må delta på denne dugnaden. Da kan verken sykepleiere eller andre bruke tiden de kunne stilt til rådighet for arbeidslivet på å sitte på kafé eller gå på Sats, da må vi delta i arbeidslivet.
:angry:
Link to comment
Share on other sites

Håper hun mener at vi trenger FLERE sykepleiere og helsepersonell, enn at en sykepleier skal jobbe 16 timers skift.

Man er da ikke roboter, vi har vel like stor krav på et liv utenfor jobben som andre.

Skulle jeg jobbet 16 timers skift skulle i alle fall timelønnen vært på godt over 300-400.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble først utrolig provosert, men har i løpet av dagen bare ledd av hele utsagnet! Hun er helt på jordet og det er ikke verdt å bli sint for. Hvis hun trenger flere mennesker og mer arbeidskraft i helsesektoren driter hun seg ganske loddrett ut ved å provosere de som allerede jobber der. Hun burde heller fokusere på hvordan sykepleieryrket kan gjøres mer attraktivt for å bedre rekrutteringen til yrket og evt lokke de som jobber deltid (frivillig vel og merke!) til å øke stillingsprosenten. Problemet er jo at det er for lite folk. Å "angripe" de som allerede jobber og få oss til å føle oss som unnasluntrere er et sleivspark i helt feil retning..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ble først utrolig provosert, men har i løpet av dagen bare ledd av hele utsagnet! Hun er helt på jordet og det er ikke verdt å bli sint for. Hvis hun trenger flere mennesker og mer arbeidskraft i helsesektoren driter hun seg ganske loddrett ut ved å provosere de som allerede jobber der. Hun burde heller fokusere på hvordan sykepleieryrket kan gjøres mer attraktivt for å bedre rekrutteringen til yrket og evt lokke de som jobber deltid (frivillig vel og merke!) til å øke stillingsprosenten. Problemet er jo at det er for lite folk. Å "angripe" de som allerede jobber og få oss til å føle oss som unnasluntrere er et sleivspark i helt feil retning..

joda for så vidt enig i det men det endre ikke det faktum at hun styrer mye av vår hverdag og hvis det er det som er holdningen hennes så er ikke det mye å le av... :(

Link to comment
Share on other sites

jeg sendte henne en mail som jeg har fått svar på og hun holder fast ved det hun har sagt..... og hun skal liksom være vår lønnsforhandler?

 

Nei, hun representerer Spekter, som er en arbeidsGIVERforening.

Så det er ikke hun forhandler lønn for oss arbeidstakere, det er det fagorganisasjonen som gjør.

Link to comment
Share on other sites

Nei, hun representerer Spekter, som er en arbeidsGIVERforening.

Så det er ikke hun forhandler lønn for oss arbeidstakere, det er det fagorganisasjonen som gjør.

ja det vet jeg men det er hun som er forhandlingsleder for spekter som er den NSF forhandler med når det gjelder lønnsoppgjør og da har hun noe å si

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg blir så provosert!!!!!!!

 

 

 

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/258742/

 

vi er visst mer interessert i å sitte på café og trene på sats enn å jobbe....

 

jeg blir kvalm...

 

her løper vi konstant underbemannet på jobb og noen ganger gråter etter endt vakt for vi er så slitne også får man dette som takk!

 

her er et sitat for de som ikke kan se lenken eventuelt:

 

:angry:

 

Enig, så utrolig frekt å si noe slikt. Det er rett tilbake til søsterhjem og lønn i himmelen for sykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

Håper hun mener at vi trenger FLERE sykepleiere og helsepersonell, enn at en sykepleier skal jobbe 16 timers skift.

Man er da ikke roboter, vi har vel like stor krav på et liv utenfor jobben som andre.

Skulle jeg jobbet 16 timers skift skulle i alle fall timelønnen vært på godt over 300-400.

 

Vi må ha fokus på pasientsikkerhet i arbeidet. Lange vakter kan i noen tilfeller forsvares, men i de fleste institusjoner er arbeidet såpass krevende at vakter utover 8-10 timer vil medføre risiko for flere feil. Å høyne lønnen vil derfor ikke være løsningen her. Forskning viser at helsepersonell blir mer uoppmerksom og kan gjøre feilvurderinger ved lange vakter. Det er ikke tilfeldig at yrkessjåfører har plikt til å hvile etter åtte timers kjøring.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Almyrida

Jeg oppfatta det som at de som frivillig går i halve stillinger feks burde gå opp i stilling.. Sykepleiermangelen ville vert mindre om flere ville gå opp i stilling.. At noen velger å jobbe mindre FOR å ha tid til de aktivitetene hun snakker om.. Hun mener på ingen måte at sykepleiere som går i full stilling skal jobbe en time mer enn de allerede gjør..! Men blei utrolig provosert med en gang jeg leste saken selv..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy