Jump to content
Sykepleiediskusjon

Spøkelsesjakt på norske sykehus


Cathrine

Recommended Posts

Hvor var du da dette var i media for et par uker siden?

 

Uansett, jeg kjenner alle historiene fra Blakstad og man må faktisk tro på at det finnes noe mer mellom himmel og jord.

Har selv jobbet med flere høyst oppgående mennesker som har opplevd ting som ikke finnes etc. Både pasienter og pårørende, sykepleiere, hjelpepleiere, assistenter, leger, rengjøringspersonal etc har hørt, følt, sett ting som bare ikke kan forklares.

Man hører noen i trappen og snur seg for å se hvem som kommer. Ingen er i trappen, men man hører fottrinn og ytterdøren åpner seg?!?!?!?!?

Flere av husene har rom noen pasienter bare ikke klarer å oppholde seg i, langt mindre sove i.

Ting som flytter seg, bilder som bytter plass.....

 

Historiene er så mange at jeg tør ikke si at det bare er oppspinn!

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. jeg var vel her :P Fra spøk til alvor, nei dette har gått meg hus forbi, er jeg den eneste som har oversett denne nyheten?

 

 

Men dette hørtes skummelt ut. Hjelpes stakkars pasienter som sliter i utgangspunktet og så skal tilværelsen krydres med slikt ;)

Jeg tror ikke jeg hadde likt å jobbe der engang. Nå er jeg ikke så veldig overtroisk, men dette hørstes guffent ut.

 

Spennende at du visste litt om dette;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Puh...godt det ikke bare var meg som ikke hadde fått med meg denne nyheten ;)

 

Har ikke fått med meg denne nyheten heller. Men håpløst å ta andres ord for spøkelser...

 

Ingenting er så spennende som spøkelser, men som en vis skeptiker en gang sa: Der det er interesse er det store selskaper som vil tjene penger på det.

Etter så mange år med spøkelsesprogrammer (og nå snartkommende Ghost hunters) så ville jeg tro at programmene hadde kommet lenger enn å jakte på spøkelser nå og lært seg å tjene penger på de på flere måter enn dette.

 

Jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg hadde sett et spøkelse slemt eller snilt..for da hadde faktisk vært noe mer mellom himmel og jord.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit MiniMoose ;)

Godt det var enda fler som ikke hadde sett denne nyheten ;)

Vet ikke helt jeg om jeg hadde likt å se et spøkelse, tror jeg hadde blitt temmelig skremt.

Nå lever jeg ihvertfal et jordnært liv og slipper slike bekymringer når jeg er alene hjemme...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hadde jeg sett et spøkelse hadde jeg ikke klart å sove på flere uker! Ihvertfall ikke aleine! Klarer ikke å se skrekkfilmer og få en god natts søvn etterpå. Ligger med ansiktet mot veggen uten å få sove i flere dager etterpå. Selv om jeg vet det bare er film..

Derfor velger jeg å ikke tro det er noe mellom himmel og jord!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

På Drammen Sykehus er det visst en gammel kantinesjef som går igjen på mikrobiologen i 7.etg :) Jeg tror ikke så mye på spøkelser, men jeg tror på psykologi og den undervurderte effekten av å forsterke ting man har hørt litt for mange ganger :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Linken i HI funker ikke lenger. 

Jobbet som nattevakt på sykehjem og syns til tider det ble eldig slitsom med spøkelse-hysterien.
Så mye rop og skrik, kan ikke gå i kjelleren, kan ikke gå på loftet, hører lyder overalt og ser syner i halvmørket.
For meg, som er av den mening av spøkelser ikke finns, kan dette bli litt slitsomt. 
For det var alltid jeg som måtte ned i kjelleren å hente flere mopper eller smittebokser :rolleyes::ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy