Cathrine Posted November 18, 2008 Report Share Posted November 18, 2008 Se hva danskene skriver, hva er dette for noe ??? http://www.sygeplejersken.dk/sygeplejerske...amp;menu=195009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted November 18, 2008 Report Share Posted November 18, 2008 Hvor var du da dette var i media for et par uker siden? Uansett, jeg kjenner alle historiene fra Blakstad og man må faktisk tro på at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Har selv jobbet med flere høyst oppgående mennesker som har opplevd ting som ikke finnes etc. Både pasienter og pårørende, sykepleiere, hjelpepleiere, assistenter, leger, rengjøringspersonal etc har hørt, følt, sett ting som bare ikke kan forklares. Man hører noen i trappen og snur seg for å se hvem som kommer. Ingen er i trappen, men man hører fottrinn og ytterdøren åpner seg?!?!?!?!? Flere av husene har rom noen pasienter bare ikke klarer å oppholde seg i, langt mindre sove i. Ting som flytter seg, bilder som bytter plass..... Historiene er så mange at jeg tør ikke si at det bare er oppspinn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 18, 2008 Author Report Share Posted November 18, 2008 Hehe.. jeg var vel her Fra spøk til alvor, nei dette har gått meg hus forbi, er jeg den eneste som har oversett denne nyheten? Men dette hørtes skummelt ut. Hjelpes stakkars pasienter som sliter i utgangspunktet og så skal tilværelsen krydres med slikt Jeg tror ikke jeg hadde likt å jobbe der engang. Nå er jeg ikke så veldig overtroisk, men dette hørstes guffent ut. Spennende at du visste litt om dette;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted November 18, 2008 Report Share Posted November 18, 2008 Når man har jobbet et sted i flere år, har man stort sett fått med seg de fleste historiene! Først bare lo jeg av det, men når dønn seriøse leger nekter å bevege seg steder alene, må det jo være noe i det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted November 19, 2008 Report Share Posted November 19, 2008 Dette har jeg faktisk ikke fått med meg. Men jeg tviler ikke på at det er reelt. Jeg har jobbet flere steder det sies å "spøke". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 20, 2008 Author Report Share Posted November 20, 2008 Dette har jeg faktisk ikke fått med meg.Men jeg tviler ikke på at det er reelt. Jeg har jobbet flere steder det sies å "spøke". Puh...godt det ikke bare var meg som ikke hadde fått med meg denne nyheten Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiniMoose Posted December 6, 2008 Report Share Posted December 6, 2008 Puh...godt det ikke bare var meg som ikke hadde fått med meg denne nyheten Har ikke fått med meg denne nyheten heller. Men håpløst å ta andres ord for spøkelser... Ingenting er så spennende som spøkelser, men som en vis skeptiker en gang sa: Der det er interesse er det store selskaper som vil tjene penger på det. Etter så mange år med spøkelsesprogrammer (og nå snartkommende Ghost hunters) så ville jeg tro at programmene hadde kommet lenger enn å jakte på spøkelser nå og lært seg å tjene penger på de på flere måter enn dette. Jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg hadde sett et spøkelse slemt eller snilt..for da hadde faktisk vært noe mer mellom himmel og jord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 6, 2008 Author Report Share Posted December 6, 2008 Velkommen hit MiniMoose Godt det var enda fler som ikke hadde sett denne nyheten Vet ikke helt jeg om jeg hadde likt å se et spøkelse, tror jeg hadde blitt temmelig skremt. Nå lever jeg ihvertfal et jordnært liv og slipper slike bekymringer når jeg er alene hjemme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marthe Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Hadde jeg sett et spøkelse hadde jeg ikke klart å sove på flere uker! Ihvertfall ikke aleine! Klarer ikke å se skrekkfilmer og få en god natts søvn etterpå. Ligger med ansiktet mot veggen uten å få sove i flere dager etterpå. Selv om jeg vet det bare er film.. Derfor velger jeg å ikke tro det er noe mellom himmel og jord! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diafragma Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 På Drammen Sykehus er det visst en gammel kantinesjef som går igjen på mikrobiologen i 7.etg Jeg tror ikke så mye på spøkelser, men jeg tror på psykologi og den undervurderte effekten av å forsterke ting man har hørt litt for mange ganger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 28, 2017 Author Report Share Posted October 28, 2017 En gammel tråde dette, men her kan vi ha forklaringen på hvorfor man ser spøkelser. Det kan være pga gass man ikke lukter eller lydbølger man ikke kan høre. Dette kan gi hallusinasjoner, eller fornemmelser som gjør at man tror man ser spøkelser: https://www.nrk.no/viten/xl/lyden-av-et-spokelse-1.13717281 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florry Posted October 28, 2017 Report Share Posted October 28, 2017 Linken i HI funker ikke lenger. Jobbet som nattevakt på sykehjem og syns til tider det ble eldig slitsom med spøkelse-hysterien. Så mye rop og skrik, kan ikke gå i kjelleren, kan ikke gå på loftet, hører lyder overalt og ser syner i halvmørket. For meg, som er av den mening av spøkelser ikke finns, kan dette bli litt slitsomt. For det var alltid jeg som måtte ned i kjelleren å hente flere mopper eller smittebokser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 28, 2017 Author Report Share Posted October 28, 2017 Dumt at linken er borte, men takk for at du sa ifra Søkte litt rundt nå og fant et annet sted de har skrevet om det linken handlet om. https://www.siste.no/innenriks/jaget-vekk-spokelser/s/1-55-3904286 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted March 3, 2018 Author Report Share Posted March 3, 2018 Dette er kanskje forklaringen til at enkelte tror de ser spøkelser: https://www.nrk.no/viten/xl/lyden-av-et-spokelse-1.13717281 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.