Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bevist at groblad leger sår


Recommended Posts

For mange år siden, før jeg ble sykepleier jobbet jeg som pleiemedhjelper på Radiumhospitalet. Da hadde vi en pasient som hadde infeksjon(?) i et operasjonsår, tror det var infeksjon. I hvert fall fikk de ikke såret hennes til å gro. Etter utallige forsøk med diverse remedier uten effekt, begynte de å smøre på vanlig honning. Det ga frapperende resultater og såret grodde som det skulle. Så at honningsalven du forteller om fungerer så bra, tror jeg på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er jo ikke sykepleier (enda), og dette er for meg derfor en interessant tråd :) Er det altså slik at en sykepleier med ansvar for den aktuelle pasienten, kan beslutte å prøve ut en salve, krem eller annet legende middel, uten at dette må godkjennes av sykehuset på nærmest øverste nivå, eller i det miste av avdelingsoverlegen? Kan du/dere fortelle litt mer om dette? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er jo ikke sykepleier (enda), og dette er for meg derfor en interessant tråd :) Er det altså slik at en sykepleier med ansvar for den aktuelle pasienten, kan beslutte å prøve ut en salve, krem eller annet legende middel, uten at dette må godkjennes av sykehuset på nærmest øverste nivå, eller i det miste av avdelingsoverlegen? Kan du/dere fortelle litt mer om dette? :)

 

Det må nok godkjennes av pasientansvarlig lege ja, men vi har lov til å komme med forslagene ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy