Feline Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Tenkte det kunne være inteessant å høre om folk har blitt dårlige av å ta vaksinen. Kjenner selv flere som har fått både influensasymptomer og andre bivirkninger av vaksinen Selv var jeg heldig, og fikk bare litt vondt i armen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Tok vaksinen for 14 dager siden og har ikke merket noe annet enn at jeg var litt øm i armen i to dager.......... Gubben fikk influensasymptomer den 10.dagen. Tror han hadde SI og ikke vaksinereaksjon. Det tar vel ca 2 uker før man regner vaksinen for effektiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Jeg tok vaksinen for litt over 4 uker siden og var temmelig dårlig i 5 dager etterpå... Svimmel, kraftig hodepine, frostanfall, kvalm og hadde diare Jeg var også veldig hoven på stikkstedet i ca 10 dager etterpå, det svei og klødde.. Men jeg slapp i hvertfall unna svineinfluensaen som resten familien hadde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Jeg har ikke tatt den. Jeg er hjemme på pleiepenger pga sykt barn. Så jeg har ikke fått tilbud, da jeg heller ikke er i risikogruppe. Jeg er litt usikker på hva jeg gjør, for akkurat nå er jeg lite utsatt for smitte ( hvis ikke noen andre i huset drar med seg smitten inn i huset, men de skal ihvertfall vaskineres når deres tur kommer) og så er jeg allergisk mot formaldehyd. Et av inneholdstoffene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted November 20, 2009 Author Report Share Posted November 20, 2009 Jeg fikk vondt i det ene beinet, nedover låret.. også fikk jeg hodepine og vond arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik A Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Ble oppfordra til å ta den når jeg jobbet på vaksinasjonsstedet. Var fort gjort, og eneste jeg merka var litt vondt i armen og muligens litt feber samme kvelden. Ingenting plagsomt. Skal nevnes at jeg hadde hatt influensa (svin? / ikke svin?) 2 uker før, så hadde vel gjerne noe antistoffer i blodbanen fra før av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Hadde bare lit vondt i armen i 2 dager etterpå, men ellers ingen andre bivirkninger. Skjønner at jeg har vært en av de heldige for det er mange som har fått feber, blitt veldig trøtte, fått influensa-symptomer, diare og vært sengeliggende 1-2 dager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 I dag ble eldste sønnen min vaksinert, han er 16 år. Han fikk allerede noen timer etter vaksinen endel bivirkninger: Stiv nakke som også føles veldig tykk, vond skulder, hodepine, føler seg "tåkete" i hodet, slapp, skjelvinger i en kort periode, kvalme og magesmerter. Håper det ikke øker så veldig på med flere bivirkninger. Nå leste jeg at bivirkningene varierer veldig med hvilken alder du er i. De over 60 får relativt få bivirkninger og helt små barn får ofte feber. Det var 5 stykker i klassen hans som ble vaksinert ( forresten, var ikke det en elendig oppslutning?) og de ble dårlige hele gjengen. Er det kanskje slik at ungdommer/ unge mennesker er de som får flest bivirkninger. Noen som vet noe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
banshee Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Er det kanskje slik at ungdommer/ unge mennesker er de som får flest bivirkninger. Noen som vet noe? Jeg var med på vaksineringen i Bergen....den dagen det ble åpnet for ungdomskoleelever fikk de en skikkelig økning i antall folk på akuttstuen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Jeg var med på vaksineringen i Bergen....den dagen det ble åpnet for ungdomskoleelever fikk de en skikkelig økning i antall folk på akuttstuen Takk for raskt svar Det passer jo så godt med det jeg sitter her og tenker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.