Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har du tatt svineinfluensavaksinen?


Feline

Ble du dårlig av svineinfluensavaksinen?  

21 members have voted

  1. 1. Ble du dårlig av svineinfluensavaksinen?

    • Ja
      3
    • Nei
      10
    • Litt
      5
    • Har ikke tatt den
      3


Recommended Posts

Tok vaksinen for 14 dager siden og har ikke merket noe annet enn at jeg var litt øm i armen i to dager..........

 

Gubben fikk influensasymptomer den 10.dagen. Tror han hadde SI og ikke vaksinereaksjon.

Det tar vel ca 2 uker før man regner vaksinen for effektiv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok vaksinen for litt over 4 uker siden og var temmelig dårlig i 5 dager etterpå... Svimmel, kraftig hodepine, frostanfall, kvalm og hadde diare :( Jeg var også veldig hoven på stikkstedet i ca 10 dager etterpå, det svei og klødde..

 

Men jeg slapp i hvertfall unna svineinfluensaen som resten familien hadde! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke tatt den. Jeg er hjemme på pleiepenger pga sykt barn. Så jeg har ikke fått tilbud, da jeg heller ikke er i risikogruppe. Jeg er litt usikker på hva jeg gjør, for akkurat nå er jeg lite utsatt for smitte ( hvis ikke noen andre i huset drar med seg smitten inn i huset, men de skal ihvertfall vaskineres når deres tur kommer) og så er jeg allergisk mot formaldehyd. Et av inneholdstoffene.

Link to comment
Share on other sites

Ble oppfordra til å ta den når jeg jobbet på vaksinasjonsstedet. Var fort gjort, og eneste jeg merka var litt vondt i armen og muligens litt feber samme kvelden. Ingenting plagsomt. Skal nevnes at jeg hadde hatt influensa (svin? / ikke svin?) 2 uker før, så hadde vel gjerne noe antistoffer i blodbanen fra før av.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dag ble eldste sønnen min vaksinert, han er 16 år. Han fikk allerede noen timer etter vaksinen endel bivirkninger: Stiv nakke som også føles veldig tykk, vond skulder, hodepine, føler seg "tåkete" i hodet, slapp, skjelvinger i en kort periode, kvalme og magesmerter. Håper det ikke øker så veldig på med flere bivirkninger. Nå leste jeg at bivirkningene varierer veldig med hvilken alder du er i. De over 60 får relativt få bivirkninger og helt små barn får ofte feber.

Det var 5 stykker i klassen hans som ble vaksinert ( forresten, var ikke det en elendig oppslutning?) og de ble dårlige hele gjengen. Er det kanskje slik at ungdommer/ unge mennesker er de som får flest bivirkninger. Noen som vet noe?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy