Jump to content
Sykepleiediskusjon

min hverdag som sykepleier i norsk helsevesen...


lucifer

Recommended Posts

hadde dette på trykk i sykepleien for noen nr siden:

 

Etter noen lettere intense uker på jobb har disse tankene dukket opp:

 

Det er ikke lønna som plager meg med dette yrket, men usikkerheten på hvor mange jeg har å støtte meg til, konferere med når jeg møter opp til dagens vakt. Noen dager har veldig bra dekning av faste sykepleiere, mens andre dager har veldig dårlig. Jeg skal til en viss grad tåle å løpe som et piska skinn, ikke gå på do før vakta er over, ikke ha noe lunsjpause og minimalt med væskeinntak, men når det i tillegg går utover pasientene mine da sier det stopp på tålmodigheten min. Det skal sies at det ikke er ofte det står så dårlig til og at jeg selvfølgelig har et ansvar selv også for å sette meg ned/spise/drikke men det skjer allikevel for ofte til at jeg syns det er greit.

 

Kall meg gjerne idealist men jeg kommer aldri til å gi meg som sykepleier med mindre Fru Kropp sier stopp og streiker etter det som føles som rovdrift. Jeg kommer heller aldri til å anbefale noen å ikke søke seg til sykepleien, men jeg kommer ikke til å rosemale virkeligheten.

 

Jeg elsker yrket mitt og den gir meg så mye mer enn månedlig penger på kontoen, men nettopp derfor blir jeg både forbannet og lei meg når jeg går hjem etter en fastende løpetur på jobb og vet at pasientene mine ikke har hatt det optimalt. Ikke fordi jeg eller min fantastiske kollegaer har gjort en dårlig jobb men rett og slett fordi vi enten var for få eller hadde manko på faste sykepleiere. Det hjelper ikke med masse ekstravakter når en stor del av oppgavene krever sykepleiertittelen.

 

Når jeg setter meg på kollektiven, til alle døgnets tider, på vei til jobb, vil jeg føle meg trygg på at dette blir en vakt hvor jeg kan gå hjem med god samvittighet.

 

 

det førte til at jeg ble kalt i til sjefen for samtale som endte opp med endringer på posten som har gjort det noe bedre!! jippi!!! så det nytter å si ifra!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hadde dette på trykk i sykepleien for noen nr siden:

 

 

 

 

det førte til at jeg ble kalt i til sjefen for samtale som endte opp med endringer på posten som har gjort det noe bedre!! jippi!!! så det nytter å si ifra!

 

Så bra, fra meg også :) Så bra at det burde få en oppfølger! Hvilket nummer? Var tittelen den samme som her?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy