Jim Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 Hei. Gutt 21 år, vurderer sykepleierutdannelse til høsten, og har et spørsmål til dere som studerer: Jobber dere noe ved siden av studiene, eller går all tid med til å lese? Har en veldig grei deltidsjobb i butikk, men lurer på om jeg vil ha tid til å jobbe ved siden, Går det greit å leve kun på studielånet? Erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 ah så bra med gutter som vil søke seg til sykepleien!! jeg jobbet hver 3.helg på sykehjem gjennom hele studiet i tillegg til at jeg fikk barn jeg jobbet knallhardt men det skal sies at jeg er en stor nerd også da det er litt forskjellig hvor mye folk føler de trenger å jobbe ved siden av. kommer ann på flere faktorer som husleie, mye/lite på byen, mye/lite shopping, osv.... men det er kriminelt lite man får i studielån så man MÅ jobbe ved siden av dessverre...man bruker endel på bøker i begynnelsen men dette roer seg heldigvis, prøv å få tak i brukt!! lykke til og håper du velger sykepleien!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 Velkommen hit Så flott at du har lyst til å bli sykepleier. Lenge siden jeg studerte, men de fleste jeg studerte sammen med jobbet litt ved siden av. Jeg hadde lørdagsjobb ved siden av studiene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muggfrid Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 Jeg jobber annenhver helg på en ortopedisk avdeling, funker helt fint for meg altså Har søkt på gastrokirugen og har planer om å jobber der også ved behov. Hvor har du tenkt å studere? Kommer helt an på byen, men kjenner mange som klarer seg på studielån i Oslo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted February 20, 2009 Author Report Share Posted February 20, 2009 Takk for svar! Jeg vurderer å studere på Bakkenteigen i Tønsberg, Noen som har erfaringer derifra? Jimbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 De aller fleste jobber litt ved siden av studiene. Det vanligste er hver 3. helg på sykehjem eller sykehus (f.o.m. 2. studieår), men det er også en del som har lørdagsjobber i butikk. Man kan klare seg på studielån, men da må man være økonomisk. 6000 er tross alt ikke så mye når man må betale 3-4000 i husleie, + regninger, mat og andre nødvendige ting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koda Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 De aller fleste jobber litt ved siden av studiene. Det vanligste er hver 3. helg på sykehjem eller sykehus (f.o.m. 2. studieår), men det er også en del som har lørdagsjobber i butikk. Man kan klare seg på studielån, men da må man være økonomisk. 6000 er tross alt ikke så mye når man må betale 3-4000 i husleie, + regninger, mat og andre nødvendige ting. Hvor har du det fra at det er vanlig å jobbe hver 3.helg på sykehjem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 Hvor har du det fra at det er vanlig å jobbe hver 3.helg på sykehjem? kanskje av erfaring? kanskje mange av hennes medstudenter jobbet hver 3. helg på sykehjem? det gjorde mange av de jeg gikk med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 Jeg jobber annenhver helg på en ortopedisk avdeling, funker helt fint for meg altså i oslo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 Hvor har du det fra at det er vanlig å jobbe hver 3.helg på sykehjem? De fleste medstudentene mine gjør det, og jeg har hørt fra andre sykepleiestudenter også. Det er kanskje mest vanlig første året man går sykepleien, og så går man over til å jobbe på sykehus/hjemmesykepleien når man har fått litt mer kompetanse. Selv om jeg har den erfaringen at det er vanlig så er det ikke sikkert det er sånn for alle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muggfrid Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 i oslo? I Oslo, ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 kanskje av erfaring? kanskje mange av hennes medstudenter jobbet hver 3. helg på sykehjem? det gjorde mange av de jeg gikk med... Jeg jobbet mye mer enn hver 3. helg... Bandt meg aldri til fast helgestilling da, men jobbet stort sett hver helg og hele sommeren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
arildah Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 Hei! Går 2.året og jobber på kirurgisk sengepost annenhver - hver 3.helg, alt ettersom behov for ekstravakter og mitt behov for penger er der. Selv har jeg fått mye ut av å jobbe fagrelatert ved siden av, ettersom det har gått fortere fra undervisning i et emne til å faktisk få se "det" bli gjort ute i den virkelige verden. Jeg kjenner absolutt ingen som studerer, sykepleie eller noe annet, som ikke jobber ved siden av, eller får en viss pengestøtte hjemmefra på toppen av studielånet. Kjenner derimot folk som blåser fullstendig i studielån og finansierer hele løpet selv. Dette er dog supermennesker. Jeg får ca 6300,- i måneden, vet dessverre ikke hva normalen er, ettersom jeg flyttet et godt stykke for å studere, men 6300,- er ufattelig lite, og du får en viss forståelse for hvordan det er å være fattig om du kun skal leve på Lånekassen. Mvh. Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 I Oslo, ja? kanskje vi jobber samme sted? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muggfrid Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 kanskje vi jobber samme sted? Tja, kan vel kanskje være. Jobber på Aker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 Tja, kan vel kanskje være. Jobber på Aker? Litt off topic. Men må jo bare si at det hadde vært utrolig morsomt om dere var kollegaer uten at dere visste det Men det kan fort skje, kanskje vi er flere her inne som kjenner hverandre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Tja, kan vel kanskje være. Jobber på Aker? ullevål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.