Jump to content
Sykepleiediskusjon

jeg er gravid!!


lucifer

Recommended Posts

tok ut spiralen for litt over en mnd siden og det hadde tydeligvis hurtig effekt hehe

 

hybelboeren er vel ca 3 uker og noen dager gammel :D

 

så var det dette evig spørsmålet om nattevakter da.... lest litt på de trådene som allerede er om tema her...

 

jeg føler selv at natt ikke er så lurt da jeg allerede er supersliten, bekkenplager (ble sykemeldt pga bekkenløsning ganske tidlig forrige gang...) og kvalme (forrige gang kastet jeg opp i 4 mnd flere ganger daglig...). og jeg vet at hvis jeg skulle spontanabortert ville jeg tenkt at det var pga nattevakt og hate meg selv for at jeg gjorde det...

 

men samtidig så sliter jeg med syyyyykt dårlig samvittighet overfor arbeidsplassen... :)

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, gratulerer!

Jeg synes ikke du bør ha dårlig samvittighet, føler du deg dårlig og sliten må du ta hensyn til det.

Man vet jo at det er økt abortrisiko ved nattevakter, og der du jobber er det så vidt jeg vet, ikke akkurat rolig.

Jeg synes du skal snakke med legen om sykemelding. Husk det er ikke bare deg selv du skal ta hensyn til nå :)

Tenk på deg og barnet ditt, det er viktigst nå.

Da jeg jobbet på sykehus var det nesten bestandig noen sykepleiere som var sykemeldt p.g.a. graviditet. Det gikk greit det. Slik er det på en arbeidsplass med mange kvinner i fertil alder.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Husk det er ikke bare deg selv du skal ta hensyn til nå :D

Tenk på deg og barnet ditt, det er viktigst nå.

 

der sa du noe, har ikke tenkt på det på den måten! det hjalp! takk!!! ikke søren om noe som helst skal gå foran mitt barns ve og vel! :)

 

uansett kan jeg se for meg at utfallet blir at jeg blir kjempesliten og ender opp med å bli sykemeldt fra dag og kveldsvakter også. da er det bedre at jeg ikke jobber natt men klarer dag-og kveld, enn ikke noe i det hele tatt!

 

 

Gratulerer :-)

tusen takk!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en ny liten spire ! :)

 

Hvor lenge du bør jobbe natt som gravid er litt opp til deg selv, hvor lenge du føler det kjennes ok .

Arbeidsmiljøloven gir deg rett til å kreve tilpasning av arbeidet. Det kan også bety overføring til dagvakter om det er bedre for svangerskapet. Føler du at natt blir for stor risiko eller belastning så snakk med arbeidsgiver om å få overføring til dagarbeid. Det er jo mye gåing i yrket vårt , så dersom bekkenløsningsplagene kommer tidlig så snakk med legen din.

Kanskje du finner noe her :

 

http://www.stami.no/?nid=6949&lcid=1044

 

http://www.lommelegen.no/382616/gravid-og-nattarbeid

 

http://www.arbeidstilsynet.no/faktaside/vis.html?tid=28194

 

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så masse!

 

Jeg gikk natt da jeg var gravid med snuppa. Fikk aktiv sykemelding etter 8 uker pga bekkenløsning og blødninger. Arbeidsgiver skulle tilrettelegge så jeg kun jobbe litt på dagtid, men etter 6 uker med bare tull, ble jeg 100% sykemeldt ut svangerskapet.

 

Kjenner flere som har mistet på nattevakt, så jeg hadde ikke det minste dårlig samvittighet.

 

Bekkenløsningen ble holdt i sjakk og var faktisk bedre etter svangerskap nr 2 fordi jeg kunne ta hensyn til meg selv og kroppen min!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer :D

 

Jeg er og gravid faktisk :D

Termin rundt 5 oktober og i 18. svangerskapsuke.. men jeg bare student :unsure: Blir nok enkelt.. host host.

Var IKKE planlagt, og jeg tok ikke ut noen spiral for at den satt...men når den først sitter, så får det gå som det går.

Jeg går over på deltidsstudiene fra oktober igjen, og holder meg der uten permisjon så lenge det går.

 

Godt å høre det fikset seg med nattevaktene dine.. kan tippe det er slitsomt :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer :D

 

Jeg er og gravid faktisk ;)

Termin rundt 5 oktober og i 18. svangerskapsuke.. men jeg bare student :unsure: Blir nok enkelt.. host host.

Var IKKE planlagt, og jeg tok ikke ut noen spiral for at den satt...men når den først sitter, så får det gå som det går.

Jeg går over på deltidsstudiene fra oktober igjen, og holder meg der uten permisjon så lenge det går.

 

Godt å høre det fikset seg med nattevaktene dine.. kan tippe det er slitsomt :)

gratulerer!! jeg fikk førstemann under 1. studieår! :D det gikk kjempefint! faktisk var det veldig bra for jeg ble så effektiv etter at jeg starta på skolen igjenetter endt permisjon! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy