Jump to content
Sykepleiediskusjon

Navnskilt


Guest ims

Recommended Posts

Guest menurse

Jeg er fortsatt student og da måtte vi ha etternavn også, noe jeg egentlig ikke ville😁

Men når jeg skal ha nytt skilt når jeg er ferdig før jul så blur det bare fornavn 😊👍

Link to comment
Share on other sites

Guest sykepleierstudent

Ser ikke hvorfor etternavnet ikke skal være med. Synes selv pasienten har en rett til å vite hvem det er som behandler h*n. Jeg har begge deler, og det er noe jeg blir å fortsette med. Leger har det, og da synes jeg vi skal være tøffe nok til å ha det med.

 

En skal stå for det man gjør i dette yrket!

Link to comment
Share on other sites

Guest menurse

Synes ikke det har noe å gjøre med at man skal stå for hva man gjør i yrket..

Etternavn eller ikke, om ikkr retningslinjer sier noe om dette akkurat der man jobber så blir det bare en personlig vurdering. Jeg ser ikke vits i etternavn for min del, om noen absolutt lurer på hva etternavnet mitt er så skal jeg abdolutt svare på det om de spør?

Jeg presenterer med aldri med etternavn heller, det er slik jeg er, jeg synes for MIN del at det virker for formelt, og det har ikke jeg interesse av?

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det har noe å gjøre med at man skal stå for hva man gjør i yrket..

Etternavn eller ikke, om ikkr retningslinjer sier noe om dette akkurat der man jobber så blir det bare en personlig vurdering. Jeg ser ikke vits i etternavn for min del, om noen absolutt lurer på hva etternavnet mitt er så skal jeg abdolutt svare på det om de spør

Jeg presenterer med aldri med etternavn heller, det er slik jeg er, jeg synes for MIN del at det virker for formelt, og det har ikke jeg interesse av