NurseB Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Jeg lurer på hvor mange som har tatt/tar videreutdanning, hvor mange som har lyst og hvor mange som ikke tenker å ta videreutdanning. Skriv gjerne hvilken videreutdanning dere har/tar eller ønsker å ta Selv ønsker/skal jeg ta videreutdanning i fremtiden, kanskje innen kreft eller nevrologi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muggfrid Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Jeg hopper litt mellom anestesi og intensiv, men er også interessert i videreutdanning innen sår og gastro. MEN grunnutdanning først, alt til sin tid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 geriatri!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 20, 2009 Author Report Share Posted February 20, 2009 Det er veldig bra, lucifer! Tror vi trenger mer kompetanse innen geriatrien for den velkjente eldrebølgen begynner jo om få år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huldra Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Drømmen er jordmor, kjenner at det berre er "meint" for meg! Så håååper dette lar seg gjere eingang i framtida, men er som ein over meg seier, først grunnutdanning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M0n@ Posted April 30, 2009 Report Share Posted April 30, 2009 Har gått ferdi vernepl, angrer litt for at jeg ikke gikk spl. men skal begynne på det og så vidre til jordmor etter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kms Posted May 22, 2009 Report Share Posted May 22, 2009 Jeg har lyst til å ta videreutdanning innen flere områder, bl.a kreft, barnesykepleie og psykiatri. noen her som har tatt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nella Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Noe innenfor ernæring kunne vært interessant. Men vet ikke om det finnes et tilbud her til lands som er "skreddersydd" for sykepleiere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykeplinda Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Svarte ikke i poll'en, for jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg har ingen videreutdanning som gir spesialisttittel, men jeg har tatt PPU (praktisk pedagogisk utdanning). Den gir rett til å undervise i egne fag, og er spesillt ment for de som underviser på videregående yrkesfag. I klassen min gikk det folk fra alle slags yrkesfag, kokker, elektrikere, kunstnere, murere..... Jeg er også i siget med mere utdanning - jeg ønsker meg en mastergrad human ernæring, og nå holder jeg på å ta fagene jeg trenger for å søke opptak. For sykepleiere er tillegsskravet 30 sp kjemi/biokjemi, og nå har jeg tatt realfagseksamene jeg trenger for å komme inn på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlotte Posted July 15, 2009 Report Share Posted July 15, 2009 Kreft! Skal også ta klassisk kinesisk akupunktur, men så var det å ha penger til det da! hehe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_H Posted August 11, 2010 Report Share Posted August 11, 2010 Hadde tanker angående videreut.i nevrologi eller kreft, men nå tror jeg at jeg fant det som interesserer meg virkelig. Palliasjon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benedicte - Student 2011 Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Begynner på grunnutdanninga te høsten, og hovedplanen er å bli jordmor med fordypning i ultralyddiagnostikk. Har helt fra jeg var 11 år gammel visst at jeg skal bli jordmor. Det med ultralyddiagnostikken fant jeg ut for et par år siden. Er fyller 20 til høsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bringebæret Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 Begynner nå til høsten på grunnutdanningen, og gleder meg til det. Men drømmen er å bli jordmor. Jeg har aldri vært så sikker på noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Jeg har tatt videreutdanning i kreftsykepleie , og jobber nå som spesialsykepleier på en kreftavdeling. Egentlig begynte jeg på grunnutdanningen i sin tid for å bli jordmor, men ting forandret seg underveis............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted February 14, 2012 Report Share Posted February 14, 2012 Jeg har tatt videreutdanning i kreftsykepleie , og jobber nå som spesialsykepleier på en kreftavdeling. Egentlig begynte jeg på grunnutdanningen i sin tid for å bli jordmor, men ting forandret seg underveis............. Ja dette var noe helt annet enn jordmor. Jeg har inntrykk av at endel studenter ønsker å bli jordmor, men kanskje mange endrer oppfatning etter hvert? Jeg var også fast bestemt på at jeg skulle bli jordmor. Nå har ikke jeg videreutdanning, men nå ser jeg at det er mange andre videreutdanninger som frister mye mer enn enn jordmor. Håper du trives som kreftsykepleier Beth, det høres ut som en spennende videreutdanning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nabcake Posted April 4, 2017 Report Share Posted April 4, 2017 Er under utdanning nå - startet fordi jeg ønsket å bli jordmor. Nå synes jeg og det meste jeg er borti er svært spennende så det blir vanskelig å ta det endelige valget kjenner jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 20, 2017 Report Share Posted September 20, 2017 Ser i den gamle avstemningen at mange ønsker eller vurderer å ta videreutdanning. Faktisk over 80%. Men kun litt over 11% har eller tar videreutdanning. Dette stemmer vel ikke med slik det egentlig er. Vil tro prosentandelen på de som tar videreutdanning er høyere. Hadde vært interessant om flere kunne stemme. Fortell gjerne hva du har videreutdannet deg i, om det var det du opprinnelig ønsket eller om du har endret mening underveis. Ser at mange ønsker å bli jordmor ved studiestart, men endrer mening når de er ferdig utdannet og har jobbet en stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariustidemann Posted September 20, 2017 Report Share Posted September 20, 2017 Jeg (og tre andre ved min avdeling) begynte på videreutdanning i kreftsykepleie nå i forrige uke. Ett år på to år Deltid altså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 20, 2017 Report Share Posted September 20, 2017 26 minutes ago, mariustidemann said: Jeg (og tre andre ved min avdeling) begynte på videreutdanning i kreftsykepleie nå i forrige uke. Ett år på to år Deltid altså. Kreftsykepleie synes jeg må være en spennende videreutdanning. Jobber du på en onkologisk avdeling siden dere er tre som holder på med denne videreutdanningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariustidemann Posted September 25, 2017 Report Share Posted September 25, 2017 Vi er fire Vi jobber på lungemedisinsk avdeling i den seksjonen som også jobber med utredning og behandling av lungekreft. Lungeavdelingen er tre-delt. LU1: Her holder lungeovervåkningen til, som er steget før intensiv. LU2: KOLS, Astma, Cystisk fibrose o.l., LU3: Kreft, Lungeemboli, pneumoni. Så deler vi likevel på KOLS og pneumoni. De med kols kan og få kreft og det er ikke så spesialisert at vi ikke kan dele på det, men det er liksom hovedskillelinjene. Det er likevel slik at dersom det kommer en CF-pasient som er dårlig, og LU2 har lite plass så prøver vi å flytte pasienter slik at den pasienten kommer dit. Likedan om det blir meldt en ca.pulm-pasient så gjør vi det vi kan for at denne kommer til oss. Vi fire på videreutdanningen er noen av mange som i tillegg til å jobbe på sengepost også jobber på dagpost. Her kommer pasienter poliklinisk til forskjellige varianter av biopsitaking og diagnostikk, oppstart av behandling og oppfølging så lenge det kan gjøres poliklinisk. Før eller siden oppstår behov for innleggelse og da kommer de til sengeposten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 25, 2017 Report Share Posted September 25, 2017 58 minutes ago, mariustidemann said: Vi er fire Vi jobber på lungemedisinsk avdeling i den seksjonen som også jobber med utredning og behandling av lungekreft. Lungeavdelingen er tre-delt. LU1: Her holder lungeovervåkningen til, som er steget før intensiv. LU2: KOLS, Astma, Cystisk fibrose o.l., LU3: Kreft, Lungeemboli, pneumoni. Så deler vi likevel på KOLS og pneumoni. De med kols kan og få kreft og det er ikke så spesialisert at vi ikke kan dele på det, men det er liksom hovedskillelinjene. Det er likevel slik at dersom det kommer en CF-pasient som er dårlig, og LU2 har lite plass så prøver vi å flytte pasienter slik at den pasienten kommer dit. Likedan om det blir meldt en ca.pulm-pasient så gjør vi det vi kan for at denne kommer til oss. Vi fire på videreutdanningen er noen av mange som i tillegg til å jobbe på sengepost også jobber på dagpost. Her kommer pasienter poliklinisk til forskjellige varianter av biopsitaking og diagnostikk, oppstart av behandling og oppfølging så lenge det kan gjøres poliklinisk. Før eller siden oppstår behov for innleggelse og da kommer de til sengeposten. Hehe.. ser at mattekunnskapene mine ikke er av de beste Klart dere er 4! Ja da forstår jeg at dere ønsker denne videreutdanningen når dere jobber med lungekreft. Sikkert et lærerikt sted å jobbe. Spennende å lese hvordan dere fordeler pasientene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ERNURSE Posted September 12, 2021 Report Share Posted September 12, 2021 Hei Har både videreutdanning i anestesi og intensivsykepleie. Storkoser med i den akutte verden. 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts